07 december 2007

GOOGLESÖKNING

Gjorde en googlesökning på mitt eget namn, som jag gör lite då och då bara för att se till att ingen annan Michael Lagercrantz har en mer betydande roll i världen än jag.
Hittar min blogg som etta på sökningen med inlägget "Monster" som underrubrik. Det betyder att det är rätt många som klickat på den, varit inne där, läst det? Det är bara Marcus som har kommenterat, vilket får mig att tro att det inte alls är många som läst. Eller att den är länkad till från andra platser - av folk som måste ha haft en åsikt men inte kommenterat. Jag tycker inte om att man kan vara anonym på Internet. Tycker inte om anonymitet överhuvudtaget. Det är nog därför jag tycker om att sätta mitt namn på saker och ting. Mina saker, mina tankar, mina ord.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mr M!
Personligen tycker jag att det är ganska finurligt med anonymitet.

Författaren sa...

anonym
Mjorå, det har jag förstått, min hemlige beundrare!