22 januari 2008

Ett par för mycket och poff!

Inte för att jag någonsin sett Heath Ledger som en skådespelare utöver det vanliga, men jag blev förvånansvärt bekymrad då jag blev varse om hans död. En olustig tomhet fyllde mig och jag började tänka på hur lätt det egentligen är. Alldeles för lätt, och ofta orimligt hemskt.

10 Things I Hate About You, The Brothers Grimm och Brokeback Mountain är de filmer jag har sett, varav de två senare är klart sevärda. I den första är han bara sliskig med konstant svettigt hår. Ni ser, vår relation är inte speciellt god. Men som sagt, en olustig tomhet är vad som lämnade mig efter att ha läst rubrikerna och skummat igenom artiklarna.

Döden som fenomen betraktat är intressant, men ingenting jag vill att jag, eller någon i min riktiga närhet, skall behöva möta. Den innebär även humor.



I övrigt. Kändes som om man kom igång ordentligt med engelskan i dag. Literary Survey och det krävs en mängd böcker. I morgon är det shoppingdags och det kommer göra rejält ont i plånboken tyvärr. Men en kopp kaffe eller så skall jag ha råd med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mr M!
Jag kan hela "Vem är du? Jag är Döden"-scenen utantill.

Författaren sa...

anonym
Vem är du?

(och vem du nu än är så får du nästan bli kallad för min idol bara för't.)