11 januari 2008

Göteborgs Filmfestival närmar sig

Jag sitter och hämtar andan efter att ha tittat igenom Göteborgs Filmfestivals program en första gång. Då har jag bara ögnat igenom filmpresentationerna där bilden och titeln tilltalat mig - det vill säga jag har fortfarande närmast oändligt många oexploaterade mästerverk kvar.
Redan nu har jag en diger samling filmer jag kanske tänkt se.
Ett axplock:

My DNA Says I Love You
Lars and the Real Girl
Ping-Pongkungen
Den vita sporten

Sedan är det alldeles för många novell- och kortfilmer jag vill se. Personligen tycker jag absolut bäst om dem. Man tänker till utan att behöva drunkna i överflödig handling och det känns som om det ger mycket mer att titta på en sådan - det känns på ett annat vis att de är personliga.

Ett besök hos Navid Modiri på Stadsbiblioteket är inplanerat. Hans Bergmanoskuld är tagen och egentligen kan man läsa om'et på hans blogg, men seminariet tror jag även det kan bli intressant. Jag ser fram mot ett oerhört filmspäckat månadsskifte.
I morgon släpps biljetterna till allmänheten.

Hela programmet och så, hittar ni här.

Inga kommentarer: