03 januari 2008

Now, I'm screwed - Big time

Var hos läkaren i dag. Det tar alltid sin lilla tid och man blir alltid lika otålig och förbannad, men som tur är har man Gunnar Lundell som är trevlig och galet fotbollsintresserad - är man där kan man räkna med att det snackas fotboll efter undersökningen. Så även i går, och det kanske är därför det tar sådan tid för kön att bli kortare?

Nåväl. Han kom fram till att antingen är det en bakterieinfektion som ligger och lurar någonstans. Eller en av virustyp. Eller så har jag kvalsterallergi och det täcke jag använde hos mormor var inte helt fräscht. Är detta fallet räcker det att ta allergitabletter i ett par dagar och sedan skall det vara över. Sedan tog han en liten titt på mitt knä och sade att det kan vara skelettförändringar på baksidan av knäskålen och det bästa vore om man tog en röntgen för att avgöra i fall en titthålsoperation är nödvändig.

Sagt och gjort. Remiss till Lundby Sjukhus och så blev jag sittandes där ett tag. Röntgades och efter första bilden hör jag ett "Oj, du har metall i dig du!". Och efter fem ytterligare bilder får jag titta på bilderna själv. Jag häpnade. Det är ju för fan en sjuttumsspik som sitter där. Ungefär. Nåja. Det var inte en spik i alla fall. Och den var inte sju tum. Men den gick igenom hela mitt ben. Straight through, baby!

Okej, det sista var lite perverst.

Jag lämnade rummet med kommentaren från läkaren:
"Du kan omöjligen komma igenom säkerhetskontrollerna på flyget va?"
"Eh, joooo. Det fungerade faktiskt."
"Konstigt."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mr M!
Läskigt med spikar i benen. Men du kanske har lite försprång alla andra om du vill bli fakir en dag, det är ju alltid något bra.

Författaren sa...

anonym
Haha! Ja, fakir kanske vore en sysselsättning att utbilda sig till. Vore lite fräckt att kunna. Kung på partyn!