11 februari 2008

I startgroparna för ett nytt fotbollsprojekt

För att ge mer plats åt personliga tankar och känslor.
För att ge mer plats åt fotboll.
För att ge er mer valmöjlighet.
För att slippa göra er besvikna när det enbart blir det ena eller det andra.

För att det behövs en rationalisering. Michael Lagercrantz går i dag ut med ett pressmeddelande:
"Den 1 mars startar jag en renodlad fotbollsblogg under ny adress. En månad av allsvensk uppladdning och skriverier kring framförallt engelsk, italiensk, spansk och svensk fotboll. En krönika i veckan och listor utlovas. Projektet lockar och jag ser fram emot det. Höjdpunkten blir självklart EM-veckorna i sommar."
Arbetet med att utforma bloggen pågår för fullt. Han säger själv till allmänheten att det inte är något försök att bli en ny Mats Hård, Olof Lundh eller Robert Laul, men att det blir ett sätt för Lagercrantz att få ut något av sitt fotbollsintresse. Det är en långsiktig satsning och beslutet har vuxit fram under de senaste två åren av bloggande. Nu känner han sig redo att tillföra något nytt till bloggosfären.

För att inte förlora känslan av personlighet på sin blogg kommer han dock fortsätta att plåga er med lite fotboll där med. "Utan fotbollen är jag inte hälften av den man jag är i dag", uttrycker sig Lagercrantz och avslutar intervjun med ett hemlighetsfullt leende på läpparna.

3 kommentarer:

the colour of insanity sa...

jag skulle vilja säga att livet funkar rätt bra härnere, jag kom i förrgür, ringde pü en annons igür, var pü intervju idag och provjobbar imorgon pü Crayz Kanguruh, en av de mest välkända barerna/restaurangerna här. tydligen ett halvvilt ställe :D askul personal verkar det vara iaf.
känns som en bra början, kanske gür det kasnek inte. müste bara ordan sü att jag har ngnstans att sova imorgon natt, kan vara en fördel.

jag vet massa bra saker. ta österrikiska tüg, de är bra! snabbt gür det, man kommer fram överallt, och de är extremt lyxiga och bekväma jämfört med de flesta svenska tügvagnar. kupéerna är snyggt dekorerade ;)
nu müste jag skynda mig frün min dyra internetanslutning...

Anonym sa...

Mr M!
Men det kan nog vara en trevlig idé.

Jenny sa...

Michael Lagercrantz får höra av sig om han behöver en utrikeskorrespondent, visserligen helt okunnig inom fotboll, men alltjämt på plats i Innsbruck när Sverige spelar ;)