11 februari 2008

Snart är bortförklaringarna slut

Det börjar bli löjligt välstädat i mitt rum just nu och anledningen är att jag fortfarande drar mig för att skriva uppsatsen. Men det kommer nu. Klockan slår fyra och skall jag ha samvete att blänga på teve i kväll, måste jag ha skrivit klart den snarast.

Det finns banne mig inte ett veck, inte en skrynkla eller överbliven liten chipssmula i min säng nu. Hade det inte varit för det rödvita, blommiga påslakanet och örngotten med hjärtan på, hade man kunnat missta det för en sjukhussäng. Men till det krävs vita lakan med blå text: "Landstinget Whatever-län 1986" och ett blekgult alternativt ett blekoranget överkast. Det har jag tack och lov inte. (I somras på PrimärvårdsRehab Angered bytte jag ett örngott som var daterat till 1972. Det nya var ifrån 2001. I prima skick var de dock båda två.)

Jag skall till den obskyra världsmetropolen Skövde på fredag. Det står helt klart sedan igår. Ska bli spännande.

Inga kommentarer: