27 februari 2008

Norrlands Guld - för dig som är snäll

Jag sitter och gör en Gallupundersökning. En enkät på internet om alkohol.
Vad man kan om olika ölmärken och så vidare.

Nu går jag igenom ett moment där jag har fått se sex olika kategorier. Var och en kategori har fyra bilder på fyra olika män. Genom att titta på dem skall jag, enligt fördomarnas alla regler och principer, gissa vilken ölsort de helst dricker. Sedan ska jag tala om vart någonstans de dricker? När de dricker? Varför de dricker? Hur de dricker? Hur tror du att de känner sig när de dricker just denna öltyp? Sedan kommer vi till den mest bisarra frågeställningen.

"När de dricker ölsorten X, vad säger det om dem och vilken typ av personlighet de är?"

Hur i helvete ska jag kunna veta det? Detta kan inte vara vetenskapligt baserat någonstans?
Njae, men du dricker ju Norrlands Guld så du är ju extra "omtänksam/snäll". Låt oss bocka för den egenskapen tillsammans med "Bekymmerslösa, levnadsglada" och "Öppna för nya intryck och trender". Ja, det gör vi.

Det är sjukt svårt att ta det hela på allvar, därför tar jag allt med en klackspark - dock svarar jag ärligt. Ingen vill att felmarginalen skall vara större än vad den egentligen är.

Inga kommentarer: