06 februari 2008

We Will Never Forget

Och som Manchester United-fan är det omöjligt att passera denna dag utan att tänka på att det i dag är femtio år sedan ett fantastiskt lag splittrades av en flygplanskrasch. Elva medlemmar av Uniteds stab miste livet på väg hem från seger borta i Europacupsemifinalen mot Röda Stjärnan från Belgrad. Efter en tankning på en flygplats i München hinner inte planet lyfta och tappar farten i slasken på banan, kraschar.

Och vore det inte perfekt om årets Man U kunde vinna Europacupen istället. Champions League. Igen.

3 kommentarer:

the colour of insanity sa...

ja oh ja, det var ett tag sen jag skrev, tyvärr. har varit lite väl egocentrisk det senaste, har mest vaknat, jobbat, ätit och sen sovit de senaste månaderna, inte läst ngt. livet leker på ngt sätt, jobbade nu min sista dag på mcdonalds. sa upp mig precis när de ville göra mig till arbetsledare, för jag drar till österrike och ser om jag får jobb. hoppas! annars återgår jag till sverige och kanske även mcD-jobbet. själv?

trist att säga, men jag vet inte om det vore perfekt om man.unit. vann årets europacup.. vad är alternativen`? :P

Anonym sa...

Perfekt skulle det vara om de kunda vinna både Premier League och Champions League, då skulle man må!

Författaren sa...

the colour of insanity
Se din egen blogg för svar.

cass
Ja, det förstås. Ser dock inte alltför ljust ut efter i dag. Men jag tror ändå att de har chansen! Hoppas, åtminstone.