13 mars 2008

Barmhärtighet

Ibland så händer det. Man blir bönhörd. Frågade ju i natt om någon sett min plånbok? Well, Västtrafik meddelade i dag till mamma min, att en pryl som jag antagligen gärna ville ha igen fanns på hittegodsavdelningen. När jag fick ett sms av mamma under föreläsningen blev jag lite orolig.

"Ring mamma."

Det var det enda som stod, men jag fick mig en glad överraskning i pausen när jag gjorde som jag blivit tillsagd. Ett nummer på armen och en lunch och ytterligare en föreläsning och jag hade plånboken i handen mot en avgift på 20 kr. Allting fanns kvar. Till och med mynten och sedlarna. Storartat och jag vill tacka den som anonymt återlämnat plånboken. Fick just tillbaka min tro på människan som god.

I övrigt var också ett glädjeämne att Ängeln inte var speciellt hård när hon pratade med mig om min halva uppsats. Hon var glad över att jag i alla fall lämnat in någonting och sade att hon var säker på att få en fantastisk tredje och slutgiltig draft. Vilken press jag fick på mig nu. Nåväl, bättre det än att hon sågade mitt arbete.

Och som väntat. Det var lite segt med Andreas och grammatiken hade jag inte någon koll på. Stina och jag satt som levande frågetecken, men det ordnade upp sig till slut. Lite extra läsning till nästa vecka. Dessutom hade vi i vår grupp de överlägset enklaste texterna att tolka. Blakes dikter var inte speciellt svårtydda. Det börjar gå åt rätt håll igen.

Solen sken över Älvsborgsbron och det var med ett leende på läpparna jag trängdes på bussen hem. Någon jacka hittar jag dock inte än. Inga sommargrejor framme än heller i och för sig. Kom igen! Det är mitten av mars, något gott skall väl växthuseffekten föra med sig?

4 kommentarer:

eknander sa...

gött då behöver jag inte köpa en ny plånbok till dig.. :P

Anonym sa...

Vad skönt att du har fått tillbaka den! Lite onödigt att du beställde ett nytt kort då;) Jag funderar lite på hur du åkte hem om du åkte Älvsborgsbron.

Författaren sa...

eknander
Hade du gjort det annars då?

sis
Ja, men nu har jag en ny, lättare kod ju. Och jag har inte skrivit att jag åkte över Älvsborgsbron. Solen sken bara över den. Det kunde jag se på avstånd.

eknander sa...

det vet man la aldrig.. :P