27 mars 2008

Imaginary Ordinary

Sitter och skriver på min uppsats. Äntligen har jag lite kreativitet för sådant. Orbajsande på engelska. Word pooping. I adore it.

Tycker mycket om Architecture in Helsinki också.

Något jag inte tycker om är mellan låtarna då jag hör mormors snarkningar från andra sidan huset. Hon är lite högljudd. Den odöpta (just nu lutar namnet åt iVan för då kan min iPod Nano heta iVanhoe) musikspelaren har gått varm på nätterna för att kunna slappna av så till den grad att jag kunna stänga av precis innan jag somnar. Det fungerar sådär, och ett par kvällar i rad har jag vaknat ganska så outvilad, och insnurrad i hörlurssladdar. Måttligt roande.

Jag har för övrigt lärt mig att spela Auld Lang Syne på piano nu. Det låter lite halvknaggligt, men det går.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du satsade alltså på att lära dig spela piano istället för poesi? Du är välkommen hem till mig och visa upp dina kunskaper...

Författaren sa...

sis
Jag får nog genrepa lite granna innan då, så att det inte blir halvknaggligt när huvudakten går av stapeln.