26 mars 2008

Who

För att på ett simpelt vis få besökare till sin blogg är det lämpligt att kommentera andras. Det är antagligen så jag fått den besökarkrets som dagligen klickar sig hit. Samtidigt är det inte utan att jag funderar på vilka ni är. Det är ju ingen idé att be er kommentera. Ni verkar tro att jag ska hemsöka er. Inte ens anonymt vågar ni kommentera att ni finns. Den dag jag får lika många unika kommentarer som unika besökare, kan jag gå och lägga mig. Jag tror aldrig att det kommer hända.
Motbevisa mig. Snälla.

Med det sagt. En gång för längesedan trodde jag i drömmarnas land att Robert Laul var en av mina besökare. Det var på tiden då man inte kunde kommentera hans blogg tror jag, och jag skrev i ett inlägg att han stavat fel på James Keenes namn. En stund efter att jag postat inlägget, ändras också Keenes namn (från Keane) och jag får en kommentar på inlägget. Kanske någon anonym individ skojade med mig - vilket jag tror - eller kanske så inte.

Om jag inte minns fel har jag kommenterat en gång på David Batras blogg också. Undrar om han har besökt mig. Det är ju nästan som att vi skakat hand och pratat med varandra. Eller, vi har åtminstone kört varsin monolog för varandra.

Min förebild (språkligt och arbetsmässigt sett) Silverfisken. Har han varit här? Det vore stort för lillen som skriver det här. Riktigt kul.

Och för att inte tala om Navid!

Men om Laul, Batra eller Silverfisken varit här; det blir svårt att ta reda på.

Tills vidare får jag drömma vidare.

7 kommentarer:

Marcus sa...

Jag har varit här, det borde ju ändå väga tyngst? Jag menar, mitt besökarantal bara rasar i höjden! Säkert två besökare eller mer idag! (Hur kan något förresten rasa i höjden?)

Anonym sa...

poop. jag är här.

"Pooptroop" sa...

Jag är minsann med här

Författaren sa...

marcus, navid & "pooptroop"
Det är med en ära jag välkomnar er hit hur som helst. Ingen förfördelning. Typ.

Anonym sa...

Jag har hoppat hit länge, väldigt länge och många gånger....

Silverfisken sa...

Eventuellt har även jag varit här.

Författaren sa...

sis
Det hade jag inte en aning om! Obs. Ironi. Men trevligt att du fortsätta komma.

silverfisken
Nu blev jag paff. Ja, du är så välkommen hit. Pressen ökade betänkligt nu. Berätta nu för mig hur jag får hit Laul och Batra!