24 mars 2008

Slösurf

I natt är en ordentlig pluggnatt. Vid tolv kopplar jag bort mig från omvärlden, låser dörren och låter endast Word vara öppet på min datorskärm. Här ska skrivas uppsats.

Men nu är det lite slappare. Nedanför mina fötter skrålas det schlager. Jag nöjer mig med att njuta av pånyttupptäckta Death Cab For Cutie.

Det börjar klia i fingrarna inför den ordentliga fotbollspremiären på söndag. Men först skall det alltså skrivas en tenta - sedan kan man börja tänkas fokusera nervositeten på fotbollen.

Och jag vill skriva något riktigt bra. Något som hänför er. Men jag får inte riktigt till det. Antagligen kommer det fem över tolv i natt. Då jäklar är jag på mitt allra kreativaste humör och då måste jag skriva om en särskild kung jag borde skrivit om för evigheter sedan. Jag måste lära mig att ta tjuren vid hornen direkt.

Inga kommentarer: