04 mars 2008

Som bitar i ett pussel

Så. Nu har jag rett ut en och annan sak. Känner mig lite mindre trasig och förtvivlat förvirrad. Mycket stort tack. Nu kan jag fokusera på annat.

Jag skall på infokväll på Världskulturmuséet på onsdag. Det är Berghs som kommer till Göteborg och jag är idel öra, även om det inte är i höst de studierna kommer bli aktuella. Jag måste ändå veta vad jag ska göra i framtiden för att kunna veta vad jag ska göra i höst. Reklam - sjukt, hur mycket jag vill egentligen. Tror jag.

Jag hoppas att jag kan springa ned till optikern för att hämta ut månadslinser och nya bågar i morgon. Längtar faktiskt efter de nya glasögonen. Jag hoppas jag ser lika intelligent och halvtrendig ut hemma, som jag gjorde i affären. Jag skall nog trivas.

Gaissyster kommer till stan och jag hoppas vi träffas på torsdag. Sticky är planerna enligt vad jag erfarit. Måste få veta hur livet i exil är när man bor i Hultsfred. Bilderna jag sett tyder på att hon mår bra. Det är över sju månader sedan vi träffades senast. Hon gav mig ett sugmärke för att jag skulle komma ihåg henne. Men det behövdes nog inte.

Bitarna faller på plats så sakteliga i alla fall. Nu ska jag bädda och sova på min nya kudde. Man kan ju bli upphetsad för mindre! Ärligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Glöm inte bort at följa med mig ut den 14:e säger jag bara! Då slår jag dig.

Författaren sa...

www.tussilagos.blogg.se
Hell no! Det är inplanerat sedan länge. Ingenting kommer emellan!