09 april 2008

I mörkret med iVan

I brist på annat att göra rensade jag listan över musik som jag velat få tag i men inte kunnat för stunden. Upptäckte till min förvåning att där fanns "What the Fuck Was I Thinking" bland låttitlarna. Ingen artist namngiven.

Blev frälst när jag upptäckte Jenny Owen Youngs i första artistsläppet till sommarens Storsjöyra. Speciellt förtjust var jag i låten "Fuck Was I".

Precis den låt jag syftat till för jag vet inte hur länge sedan. Ett bra tag sedan i alla fall. Så i själva fallet återupptäckte jag söta Jenny för någon månad sedan eller så.

Well, fuck me!

För övrigt börjar jag redan fråga mig själv om jag inte var lite väl elak mot Lisa i förra inlägget. Hon kanske förtjänar en chans till.

Har en lång utläggning om hur jag tidigare ogillat infiltrationen av engelska uttryck i det svenska språket, men nu bara tycker det är löjligt att försvenska fraser och ord. Galenskap, och jag säger att det är helt okej om inte motsvarande svenska uttryck ger samma effekt. Mer om det en gång när jag inte använder iVan i mörkret för att blogga.

2 kommentarer:

Marcus sa...

För elak? Du var inte i närheten, mitt inlägg om den där centerpartisten var kanske på väg mot gränsen. Men nej, elak, det är Schulman. Vi andra är bara lite taggiga och frispråkiga.

:o)

Författaren sa...

marcus
Haha, jo det är sant. Jag drev bara lite med mig själv för att underhålla dito i den sena timman. Är nog faktiskt lika lite elak som jag är naiv. Samvetet är min bästa vän. På gott och ont.