07 april 2008

Nattmatte

Min bärbara dator har svåra problem stundom (även den stationära har sina egenheter) och av någon anledning fungerar inte klockan som den ska. Den ändrar om sig lite då och då. Nu säger den att klockan är fem. Elva över fem till och med. Därför blev jag lite förbryllad när det inte börjat ljusna ute än. Kanske är det också därför General Bofink och hans armé plågar mig med vokalistisk tortyr. Allt levande går efter min bärbara dator. General Bofink sitter nog högt upp i trädet utanför och tittar på mig när jag skriver det här. Rätt igenom fönstret, ned i min säng. Där jag ligger och skriver.
Vilken pervers typ.

Eftersom jag är en aning enfaldig luras jag gång på gång och tror att klockan faktiskt är mer än vad den verkligen är.

Realtid + 1 = Icke Realtid

Och eftersom jag då har en hel timma på mig att komma till Realtid igen (vilket är lönlöst eftersom ekvationen ovan visar att jag aldrig kommer ifatt), tycker jag inte att klockan är ganska så jättemycket heller. Klockan visar ju en timma för mycket. Det ordnar sig.

Ändra klockan?

Nejsch. Ingen sport då.

Inga kommentarer: