01 juni 2008

Alla spelar Allan

Jag längtar ganska så jättemycket till årets Storsjöyra. Kent, Justice, Ane Brun, Magnus Uggla, Hästpojken, Jenny Owens Young, Håkan Hellström, The Animal Five, Autisterna, Adam Tensta och Kleerup kommer att spela bland annat. För att inte tala om presidenttalet.

Men jag ser mest fram emot en specialtillställning. En hyllning till Allan Edwall. De som skall spela Allan är exempelvis Annika Norlin (Hello Saferide och Säkert!), Martin Hanberg (bl a Vapnet), Bedroom Eyes och Stefan Sundström.

Alla spelar Allan på Storsjöyran. Jag har högt ställda förväntningar.

När jag var liten och gärna diskade kaffekopparna åt farfar fick jag även berättat för mig att just farfar och Allan Edwall lekte tillsammans i Krokom i Jämtland där de båda är uppvuxna. Jag hade svårt att tänka mig farfar liten och ännu mindre kunde jag tänka mig en liten farfar leka med en liten version av Lönneberga-Emils pappa.

Inga kommentarer: