11 juni 2008

"Kolla Jim, Kim och Tim. Vilket jäkla lammkött!"

Jag är trött som en biomaskinist efter att ha sett på den Warholska experimentfilmen Sleep sju gånger på raken. Eller som någon som tagit truckkort.

Men det var inte själva truckkortstagandet som var det jobbiga egentligen. Det var hur lätt som helst och att jag fick alla rätt på provet vi pluggade på till i en kvart innan utförandet säger nog mer om svårighetsgraden än om min skicklighet eller tur.

"Ni vet hur det är när man tar körkort. Man blir rätt så förslappad efteråt... och det är lugnt. Så länge ni gör det här bra så vet jag att ni kan köra. Sedan utvecklar man sin egna stil som funkar för en själv. Vill ni köra bilen fort, ja då får ni ta risken att få böter eller krocka. Ni väljer själva."

Det låter precis som när jag leker att jag åker longboard med den svala havsluften greppandes kring mitt hårsvall, fastän jag bara åker igenom H-gången med trucken och vinden är enbart en kylig bris av det svagaste slaget.

Sedan blev det en halvdag med vanligt plockarbete och jag vet inte vad det var som gjorde det, men på bussen hem var jag erbarmligt trött och ansiktet hettade av feber. Inte någon sjukdom på gång, men eftersom kroppen är van vid att kämpa för att hålla tempen uppe, tar det lite tid för den att ställa om. En timma eller så, på ett ungefär.

För övrigt är det rätt äckligt på jobbet. Hela lamm, dock utan huvuden och inälvor, skall lastas på. Det är, låt mig uttrycka det milt, köttigt. Jag har inte behövt lasta på någon på mina pallar ännu, men eftersom jag berättar om'et, lär första gången bli i morgon. Huvaligen.

Det blir mycket jobb nu. Knappa tio timmar av mitt 18 timmar vakna dygn går åt till jobb.

I morgon skall jag skriva ned exakt allt jag gör och sedan publicera det. En vanlig jäkla torsdag den här sommaren. Sitt inte uppe och vänta på mer ikväll. Det blir ändå inget.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar dina tankar. När man läser din blogg får man livsinspirtiation. Frihet grabben, frihet.

Författaren sa...

anonym
Tack så mycket. Det är kommentarer som dina som får mig att bli inspirerad. Och glad. Ganska så jätteglad.