18 juni 2008

Konstigt nog håller jag humöret högt uppe

Okej. Dagen har inte varit den bästa.

En pall med 18 kolli tog en timma och en kvart att packa. Det blev fel ett par gånger och allt bara sket sig. Jag hatar pac-pallar och det borde vara förbjudet att skicka ordrar som innehåller mindre än att man kan göra den som helpall.

Hade klarat av 140 kolli på tre timmar. Jag var alltså redan rätt körd. Än mer så efter lunch, när jag lyckades med bedriften att slänga på över 400 kilo kött på fel sorts pall, plasta in och nästan återrapporterat den. Fel sorts pall, ja. Det betyder att jag måste riva bort plasten, lyfta över de över 400 kilona på rätt sorts pall. Sedan plasta in igen.

Jag var ganska så jättearg. Förutspådde att Ryssland skulle vinna med 2-1, Zlatan missa straff på övertid och Henrik Larsson bryta benet. Det blev ju nästan så också.

FRA-lagen (det första som engagerat mig politiskt) gick igenom. Gestapohelvetesland. Jag och Marcus diskuterar huruvida vi skall bli flyktingar i främmande land.

Det positiva i dag finner jag i pizzan jag klämde i mig tillsammans med Fredrik på Kungsportsplatsen bredvid Avalon Hotel i dag. Och i att jag använde pengarna, som kommer bli över efter körkortet, till att köpa mig en alldeles egen Canon Eos400D. Måste ladda batterierna bara. Sedan skall det lekas. Efter jobbet förstås.

Inga kommentarer: