21 juli 2008

"Nej, du grabben. Det här ska vara laxrosa. Inte blekrosa."

Så sitter man här då. Stirrar ned på sin egna nuna på ett blekrosa plaststycke. Hade jag varit dörrvakt hade jag aldrig släppt in någon med sådant här körkort. Det ser väldigt fejkat ut. Men, det är tydligen så de ska se ut nuförtiden.

Letade runt efter Vanilla Coke på The English Shop i dag. Sändningen från USA hade tydligen gått fel och skulle inte vara här förrän tidigast på onsdag. Damn you. Istället sitter jag och smuttar på en ginger beer. Inte helt fel, men fortfarande inte Vanilla Coke.

Köpte dock på mig flapjacks och Walker's chips så att jag klarar mig på resan upp till Östersund på onsdag. Reser i och för sig första klass, så mat och frukt skall jag nog få serverat ändå. Får hoppas att jag kan blogga från iVan då också. Det finns så mycket tid att tänka och skriva på, på tågresor. Det är därför jag älskar't.

6 kommentarer:

Frankie boy sa...

De har vanilla coke på thairesturangen på Andra lång. Just so you know...
//L

Författaren sa...

frankie boy
Inte allt för långt från The English Shop, ifall de nu skulle göra mig besviken igen om ett par veckor alltså. Tack för tipset. Förresten får vi nog ta och ha något slags get together snart. En Premier League-lördag eller så. Jävligt längesedan.

Frankie boy sa...

Har sällan bangat the premiership. Vi har ju en titel att försvara!
När börjar det igen? 16:e är en siffra som dyker upp i mitt huvud. 16:e vad?

//L

Författaren sa...

frankie boy
Precis så! Yes, indeed - 16:e augusti drar det igång. United spelar dock inte förrän dagen efter. Då mot Newcastle.

Anonym sa...

Mr M!
The English Shop är det enda rätta! Jag brukar köpa biscuits där.

Författaren sa...

anonym
Jo, jag hade nog gjort ett besök där imorgon, ifall det inte vart för att det är söndag (no scottish pun intended)