28 augusti 2008

När man inte kommer på en vettig rubrik på ett kick

Jobba fem timmar. Plocka stört mycket och komma upp på löneförhöjningstempo, men vad spelar det för roll när jag inte kommer jobba då nästa period börjar?

Åka in till stan för att skriva in sig på skolan och betala kåravgift och allt sådant där.

Den senaste tiden har jag mest gått på tomgång och det har lett till att jag inte beställt några böcker eller förberett mig över huvud taget till skolgången som rivstartar på måndag. Nu har jag beställt, men det var i grevens tid och bara för att Marcus omedvetet pikade mig.

Jag fyller år snart. Vad ska jag önska mig? Hoppas på någorlunda seriösa svar. Faktiskt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mr M!
Om jag var du skulle jag önska mig en murgröna.
Och det är inget oseriöst med det, för jag önskade själv mig en murgröna i julklapp.

Anonym sa...

Mr M!
Och min mamma fyller också år den 3e september.

Anonym sa...

önska dig en lekstuga eller så. hört att du gillar sådana? :)

Marcus sa...

Om du gillar böcker och språk likt mig så är Fredrik Lindströms alla böcker att rekommendera. En del handlar om svenska språket i sig, en del är skönlitterärt och en del är historia. Där kan man lätt råka okynnesläsa när man egentligen inte har tid.

Jag återkommer med andra förslag.