22 oktober 2008

Apropå att fotbollen på TV6 är inställd ikväll

Upptäckte till mitt förtret att det inte finns någon Champions League-fotboll att följa på TV6 i kväll. Det är onsdag och säsongen är i full gång. Det är alltid match på en av grundutbudskanalerna då i vanliga fall. Så har det varit så länge jag kan minnas. TV3, ZTV eller TV6.

Traditioner ska man hålla fast vid. I alla fall av sådana av denna grad.
Men att köpa Viasats nya sportkanaler är ingenting jag ens funderar på att göra. Jag har Canal+ och där får jag allt jag behöver. Premier League, Allsvenskan och NHL-hockey. Jag får elitseriehockey, elitseriespeedway(eh.. nåja.), italienska ligan och en del annat smått och gott i sportväg. Dessutom världens bästa filmer först och om jag så vill så finns även tillgång till porr om nätterna.

Viasat Sport. Ja, då får jag bland annat tyska, franska, holländska och norska ligorna i fotboll. Finska och norska ligan i hockey och jag tror bannemej att jag får in lite annan skit också. Basket, golf och boxning till exempel. En mängd blaha blaha alltså. Och så Champions League varannan vecka. Visst låter det sjukt ovärt när jag redan har allt jag vill ha?

Jag ska nog inte klaga, men traditioner är ändock till för att följas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ahhh förstår att du måste varit kluven igårkväll.. streamade du inte någon match då?

själv har man tillgång till alla viasat kanalerna och som du säger är det sällan nåt sevärt mer än cl fotbollen och sen såklart f1 om man som min syster blivit besatt av det:)

Författaren sa...

vanda
Njae, jag orkade inte då, men insåg att jag borde streamat Atletico - Liverpool. Det var la helt fantastisk inramning där. Och ja, herregud. Det är lite katastrof faktiskt.