08 oktober 2008

Skrattar bäst som skrattar sist

Går över gatan på övergångsstället som jag brukar, etthundrafemtio meter hemifrån. Bussen är en bit bort, men han saktar inte ned. Istället kör han så nära mig han bara vågar och tutar på mig.

Våra blickar möts för en tiondels sekund och jag hoppas att han kände min avsmak. Och framförallt, hörde mitt hysteriska skratt när han kör rakt fram i korsningen, istället för att svänga som hans linje gör. Nu kör han fel och får en försening på fem minuter. Minst.

Så går det när man ska leka farlig, herr Achmed Busschaufför.

Vad?

Ja, inte fan hette han Bosse.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mr M!
En busschaufför, en busschaufför, det är en man med glatt humör!

Anonym sa...

Ahmed, inte Achmed. Det är okej att vara fördomsfull så länge man stavar rätt.

Författaren sa...

anonym
Haha. Inte denna. Längre.

anonym
Jag tror minsann att båda stavningarna är korrekta. Har spelat fotboll med några som stavats med C. Så jag har fortfarande kvar rätten.