11 november 2008

Ännu mer namn

Jag tyckte ju att Captain Fantastic Faster Than Superman Spiderman Batman Wolverine Hulk And The Flash Combined hade ett fantastiskt häftigt namn. Det har han också. Men han fick inte ha världsrekordet i längst namn speciellt länge.

Sorry, nu kommer fotbollen in i bilden.
En fanatisk Glasgow Rangers-supporters son har nu en vecka senare slagit rekordet med råge. Detta genom att hans far registrerade sina hjältars namn som mellannamn för sin son. Hans namn är en kombination av alla spelare från Rangers ligavinnande trupp 1975/76. Bisarrt? Jo, visst fan är det det, men det är också rätt så fräckt.

I trettiotre år har nu Derek Parlane Stein Jackson Hunter McCloy Kennedy Scott Forsyth Henderson Boyd Robertson O'Hara Johnstone Miller Dawson Armour McDougall McLean Fyfe McDonald Jardine Young Morris Denny Hamilton Watson Greig Wallace McQueen hetat som han gör.

•••

Det dåliga bloggandet beror på att all min lediga tid går åt till att odla mustasch. Jag använder Movember som täckmantel, men i själva verket så vill jag bara se om det ens funkar på mig. Det är ganska spännande, men som sagt tidskrävande. Oerhört tidskrävande.

Inga kommentarer: