21 januari 2009

Fortsatt halsont men vid gott mod

Det finns alltid någonting att klaga på har jag märkt. Speciellt när det gäller ens kroppsliga åkommor. I dag är det höger halsmandel som gör ont. Ganska rejält ont också. Helt oprovocerat började det smärta i natt. Underligt.

Jag hade dock bestämt mig för att gå till The English Shop med Hanna, och stå fast vid sitt ord måste man ju. På med musik och åka båt. Att sitta och vänta på båten, och känna vinden greppa hårt tag om mitt hår, var en oväntat frisk känsla som kände mig lite mer levande på något vis. Ute på älven gungade det mycket mindre än man kunde tro och alla kranarna, som jag så ofta och gärna glamouriserar, såg ut som flera frihetsgudinnor i miniatyrform. Jag tänkte lite på Obama och USA igen, men släppte det. Det är så långt bort och alldeles för stort för lilla mig att krångla mig in i. Jag har ju nog med att sköta mig själv.

På vägen till Linné plockade jag upp festivalprogrammet inför Göteborgs filmfestival. Jag har bara hunnit läsa ca trettio korta texter om lika många filmer men jag har kryssat för ungefär hälften som titlar jag gärna går och ser. Den som vill komma med och se i alla fall en film kan säga till mig här. Kommentera, så ska vi se vad vi kan hitta på.

3 kommentarer:

Marcus sa...

Det är klart att man ska se åtminstone en film! En hel bunt helst, men min plånbok börjar så lätt gråta.

Anonym sa...

Jag vill också titta film!
/Tc

Marcus sa...

Det får du inte.