28 januari 2009

Jag har skeva ögon, men det visste vi ju

Med mitt högeröga ser jag tillräckligt bra för att inte behöva några linser eller glasögon. Vilket låter väldigt konstigt, eftersom jag behövt det tidigare. Det har tydligen frisknat till.

Det andra ögat, det vänstra, ser precis så bra och lite till att jag inte behöver någon korrigering för att få köra bil. Tillsammans ser de nästan felfritt, men linser ska jag ha i alla fall. Och jag klagar inte, för då får jag gå tillbaka till optikern. Nej, hon var knappast söt eller så. En pratig tant, var vad hon var. Men vilken inredning! Det såg ut som att komma in i lägenheten i Brighton, fast utan den turkosa decimetertjocka heltäckningsmattan. Kristallkrona i taket, gamla fina möbler och stora oljetavlor från förr. Om jag mot alla odds blir optiker, är det stället där jag vill jobba. Att det sedan ligger helt off på Herkulesgatan är en annan femma. Jag får skaffa cykel eller bil.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mr M!
Cykel. Allra helst en Posten-cykel, stulen eller ärligt införskaffad.

Författaren sa...

Anonym
Du ska veta hur ofta jag känt mig manad till att ta tillfället i akt och springa ut när posten kommit hit på sin cykel. Gula cyklar är lite coolare än andra.