18 maj 2006

Dagen efter på något vis.

Ja, så var det ju det här med matteprovet.
Vet inte riktigt hur det gick. Kändes lite för bra. Förstod oroväckande mycket. Kanske jag gillrar en lättnadsfälla nu. Nåväl, jag ska inte säga för mycket. Jag har gjort mitt bästa och 'nuff said.

Eftersom det regnar till och från, lär det inte bli något skateboardåkande idag. Hade ju planerat in att försöka ta mig ut och lära mig åka. Men det ser inte ut som om vädergudarna vill se mig åka. Kanske oroliga för att jag ska skada knät igen. Men hallå? Mitt knä ska inte stoppa mig från att ha roligt. Så det så.

Därför, blir det inomhusdag och bara allmänt softande och tidsfördrivet blir att bygga klart mitt hus på The Sims 2. Det kan bli riktigt fräckt tror jag. Riktigt nöjd med det, hittills.

Cred till Anders för att han hade på sig Barcelonatröja på sig idag.
Stackars Arsenal. Dock visade Henke vad han har lärt sig i Barcelona - Geniala passningar. Och så har han ju blivit vän med Ronaldinho och co. Kanske kan man få dem att ingå i någon slags konspiration så att Sverige går långt i VM. Men ja, jag tror att om Zlatan är villig att röra sig för att få bollen och om Ljungberg inte är för gramse på Henke efter gårdagen, kan Sveriges anfall bli riktigt giftigt.
I alla fall om man jämför med Englands anfallsbesättning. Rooney (som är skadad och inte kommer vara helt fit i VM), Owen (som åtminstone har varit skadad och är ett mycket osäkert kort), Croch (långeman som inte riktigt övertygat trots allt.) och en blott sjuttonårig ynglig vid namn Walcott (har inte spelat en enda sekund i Premier League). Det ser inte mycket ut för världen och om Rooney och Owen inte är spelklara ser det tunt ut.
Dock väger Lampard och Gerrard mycket tyngre än Linderoth och Källström/Svensson.
Jag längtar kopiöst till VM. Det kanske märks?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du får visa mig ditt hus!

Författaren sa...

Det kommer så snart jag orkat lägga in alla golv och tapetsera/måla alla väggar. Beklä dem helt enkelt. Kanske sätter in lite möbler också, för att visa exakt hur jag tänkt mig.
Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.