17 maj 2006

Fotboll + Matte ≠ Sant.

Barcelona gick segrande ur matchen.
Henke gjorde sitt till att vända 0-1 till 2-1. Han stod för båda assisterna till målen. Vackra var de också.
Det här betyder dock att jag har, sedan jag kom hem, rört vid matteboken men hann inte slå upp den förrän jag somnade här framför datorn och sedan vaknade jag när matchen skulle börja. Sett på fotboll med en allt mer stark oro över matteprovet och nu sitter jag och bloggar. Vad är det med mig? Jag ska sitta och skriva ned alla möjliga olika nuffror på armarna och benen för att kunna fuska imorgon. Tyvärr, tror jag inte att den sortens fusk fungerar speciellt bra på dessa prov såvida man inte sett facit innan.
Jag vill inte. Men jag måste. Och ibland måste man göra saker som man inte vill. Tyvärr. Det är bara att genomlida det hela. Efter det är det över, förhoppningsvis. Hoppas att marginalerna står på min sida. Precis som de gjorde för Barça ikväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

De e bara att bita i det sura äpplet=) Kommer gå fint imorrn ska du se

Författaren sa...

Jorå, jag fick göra det. Inte särskilt gott men det mättade åtminstone.