27 maj 2006

Man kan kommentera allt.

Okej. Så här mellan andra och tredje perioden i innebandysemifinalen zappar jag mig runt bland alla smått meningslösa kanaler. En kanal som kallar sig BigTV har jag tydligen. Jag har aldrig sett att det någonsin har visats några program, och jag har inte direkt fått något förtroende för namnet på kanalen. Kan ju vara vad som helst. Hum hum. Nåväl. Nu sänder de något program. Och här är det inte innebandy som kommenteras inte. Ni vet det här datorspelet CS som alla var helt uppe i för något år sedan eller så. Ja, ni kanske inte har spelat det. Men alla vet vad det är. Åtminstone i vår generation? Visst guys?
Nu sitter två grabbar, som låter som om de vore i tjugoårsåldern, och kommenterar matcher. CS-matcher. Fucking Counter-Strike-matcher. På teve. I MIN teve. Hur nördigt är inte det på en skala.
Gosh. Bulgarerna leder tydligen med 6-4 i bäst av femton matcher.
Snark.
ZAPP! Tillbaka till innebandyn. Sverige leder med 4-2 över Tjeckien där. Troligen vankas VM-final imorgon. Börjar bli trångt på Sveriges tröjor om man vinner imorgon igen och får ytterligare en stjärna att sätta på bröstet. Redan nu finns fem stycken. (Sverige har vunnit alla världsmästerskap som någonsin spelats. Cred.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha fyfan asså! underhålling i hög klass med kommenterande cs-matcher! ^^ hur får jag kanalen? hihi

Författaren sa...

RE: Solle
HAHA. Jaa, jag vet inte hur du får kanalen. Antagligen via ComHem Medium eller något sånt där. Men jag hoppas du är väldigt ironisk.

RE: Anton
HAHA 2. Tror faktiskt att programmet hette "1337: Match" eller något sånt. Gud, så fjolligt.