29 juni 2006

Bredbandslöst i trädgården.

Det är sjukt hur mycket roligt det finns att göra förutom att sitta vid datorn.

Nej. Jag skojade bara. Det finns ingenting ju. Helt handikappad blir man. Nåväl. Har kommit en bra bit i "Världens dåligaste språk" av Fredrik Lindström och jag har även återupptagit "Präriehundarna" av Jonas Gardell.
Bögbok säger jag bara. Helt plötsligt får jag läsa hur ett par killar helt plötsligt fattar tycke för varandra. Hmm. Nåväl. Jag får fortsätta och se om det leder någon vart. Alla kärlekshistorier är mysiga. På sitt sätt, måste tilläggas.

Nina lurade mig idag. Hon väcker mig klockan tolv. Säger att jag ska kliva upp och göra mig i ordning för att sola dagen lång på en gräsplätt utanför hennes tomt.
När jag väl lyckats masa mig ur sängen och klä på mig, och till och med ätit frukost, kommer jag dit med cykel och hon sätter mig i trädgårdsarbete. Hennes mamma klipper deras vildvuxna häck och förbannar att Gud uppfann gaveltomter på radhus.
Men hur skulle världen se ut utan gavlar?
Långrandigt eller hur?

Nåväl, detta är inte den riktigt sanna historien. För Nina hade tänkt lägga sig på gräsmattan och sola med mig vid sin sida när hennes mamma kommer på andra tankar. Så det var ju inte Ninas fel trots allt.

Idag kommer jag nog få tillbaka min kontakt med omvärlden. Så roligt när pappa skrikit så här till en dryg telefonist:
"Men är du HELT JÄVLA DUM I HUVUDET?"

Anledningen till detta: Vi har fått en skriftlig information från leverantören. De säger något helt annat.
Nu blir Nina otålig. (hon vill ha tillbaka sin dator. håller på att titta på diverse resor överallt. tror jag aldrig skulle sagt det där om Fredrik och Linns resa. nåväl)

Men ja. Jag hoppas att jag kan blogga hemifrån ikväll. Eller ja, direkt när jag kommer hem härifrån.
Vi får se.

Good Bajs.

3 kommentarer:

Anonym sa...

sladdlösa internet is the shiiieet!
argentina klår tyskland, italien leker bort ukraina. (USH va jag hatar de där två lagen, italien och ukraina.) DOMMARN VAR KÖPT-australieen..
btw har lyckats länka dig på min sida nu, klurigt värre ;P

Anonym sa...

dags att få tag på ditt bredband nu tycker jag!

Anonym sa...

Nu har jag köpt ett mycket snyggt tillbehör till min mobiltelefon, den blev som pånyttfödd! Det är en ny mobiltrend i världen, man klistrar sin egen flagga på telefonen. Jag köpte min på www.swedishplate.com Bra kvalitet, rekommenderas! Anna