19 augusti 2006

Filmkväll.

Har varit hos Sigrid ikväll. Tillsammans med Anton och Simon och dessutom en ny bekantskap från Sigrids gata. Typ i alla fall. Annika hette hon, jag reserverar mig för felstavningar.
Trevlig tös.

Filmer:
Scary Movie 4.
Skitkul faktiskt. Främst för att jag för en gångs skull kände mig ordentligt hemma i filmerna de parodiserade. Saw, The Grudge och Världarnas Krig. Kul kul i alla fall. Kändes som att den va lite kort. En timma och tio minuter. Simons brända version, alltså kan ju originalet vara längre. Men nåväl, jag får kolla upp InternationalMovieDataBase senare.

Rosa Pantern.
Riktigt skön med Steve Martin som förvirrad, dum och klantig fransk kommisarie. Nåväl. Vet inte vad mer jag ska säga. Den var riktigt skön, helt enkelt.

Lord of War.
Anton handplockade en film som vi hyrde. Okej, handplockade gjorde han inte. Han tog en film på måfå, mest för att framsidan och titeln lät ball. Nicholas Cage i huvudrollen också. Men den var mest seg. Potential helt klart i filmen. Men i och med att det inte hände mycket. Vändpunkter självklart, men inga dramatiska saker. Explosioner, javisst. Men definitivt inte lika dramatiska som i Rosa Pantern som faktiskt är en komedi, nästan befriad från action.
Nåväl, detta är ingen film jag kommer se igen.

Nu ska jag ladda hem lite Sommar i P1-program. Bland annat Johan Rheborgs pratande. God bless the Podcast.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt att ni ville komma och jag kan lugna dig med att Annika är rättstavat

Författaren sa...

Det var helmysigt. Wohoo! Finns i och för sig inte många fler vis att stava Annika på. Så...