19 september 2006

Skola.

Jag hatar tisdagar.
Börjar inte tidigt, inte sent heller. Något däremellan. Frustrerande att inte få sova den där ack så välbehövliga extra halvtimmen.
Nåväl. Tjugo minuter studiehandledartid. Därefter Matte E, jag är så lost under de 100 minuterna eller vad det nu är. Innan vi får gå till bamba är femtio minuter Historia A schemalagt. Något som i och för sig är intressant och går fort. Dessutom finns där ögongodis i form av den där extra tjejen. Varför ska hon sätta sig längst bak för? Det är ju himla onödigt att få nackspärr liksom. Nåväl.
Bamba. Skinksås och sån där pasta (fullkorn idag? såg ovanligt mörk ut. och i så fall var vi ovanligt nyttiga förutom att vi faktiskt ALLTID äter sallad numer. det är ambitiöst - och gott.)
För att smälta maten fick vi laborera med Oscillioskop eller hur det nu stavas. Gud så roligt man kan ha. Bara för att retas med den andra gruppen, förstörde vi alla inställningar på våra apparater som den andra gruppen skulle använda. Mwahaha. Säkert en hemlighet, men ojdå. Vad ska ni göra?

Nu börjar Idol tror jag. Bäst jag sätter på teven och sänker volymen på datorn. Till och med stänga av ljudet på datorn. Nåväl.

"HalliHallå!" var nog det mesta och roligaste samtalsämnet i dag. Även tankegångar om "Sagan om de bannlysta". Och hur det vore att vara de som gjort dubbningen. Att bli kända så. Det är ju egentligen inte speciellt roliga repliker:
"Du är för dålig för att kasta sten."
"Här stannar vi och röker tobak!"
"Jag har ficklampan... du har ingenting. hehehehehhehe!"
Vad är det roliga egentligen? Ord för ord liksom?
Nåväl. Jag och Anton siktar in oss på karriärer och har redan ett uppslag på att göra om A beautiful mind.
Geniet där, han kollar på en av sina elevers uppsatser och säger "Haha. Jävla noob!" eller något liknande. Hoppas det kan ge lika stort genomslag. Nåväl.

Vi läses senare.

David Letterman var rolig igår.
"That was tonight's news and it's us who put the BS in CBS!"
*BS = Bullshit
**CBS = amerikansk tevekanal

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy för er att trixa med dem! Man ska vara snäll mot sina klasskamrater!

Anonym sa...

Äsch sluta bli som Wictoria nu, som tycker att man måste vara snäll mot alla!

För övrigt kan jag bara hålla med dig om våra underbara historielektioner Micke! ;) Tihihi så söt..