15 september 2006

Skräck.

Okej. Man kan lida av en mängd olika fobier men jag ställer mig frågande till dessa:

Skolan (Scholionofobi).
Liksom va? Hur definieras denna fobi? Kan det vara så att alla tonåringar varit med om denna skräck någon gång?

Böcker (Bibliofobi).
Nej, vi går inte till biblioteket, böckerna kanske får tänder och käkar upp mig?!

Rörelse (Kinesofobi)
För det första låter namnet mer som att man är rädd för kineser. För det andra: Kan detta vara höjden av lathet?

Nyheter (Neofobi)
Kul att det publiceras på aftonbladet då. Nåväl. Ja, men:"konservatist? Javisst!"

Nöje (Hedonofobi)
Eh? Vad vill människorna då? Leva ett liv av total tristess och sorg?

Ord (Logofobi)
Besläktat med bokfobin? Stackars människa, kan inte ens läsa det här.

Skrivning (Grafofobi)
Måste avguda mig som orkar skriva det här? Eller är det bara handsskrivning det gäller?

Arbete (Ergasiofobi)
Men ofta. Rädd för arbete. Tillåt mig hånskratta åt den person som gav detta uttryck ett ansikte.

Källa: Aftonbladet.se

Inga kommentarer: