12 oktober 2006

Kulturellt.

Tänkte skriva mycket i dag men jag har glömt bort det.
Har varit en händelserik dag på något vis. Eller så känns det bara så.
Nåväl. Vi tar det från början så kanske jag kommer fram till vad det var jag ville säga.

Riktigt kinkigt att gå upp nu. Ruskigt trött, blev lite sent i går. Matte på första lektionen. Något som irriterar mig är att man gör talen så krångligt, för att sedan upptäcka att jag gjort helt fel och den enkla lösningen uppenbara sig i facit. Det är för enkelt.
Det går inte bra. Men jag hoppas få ordning på primitiva funktioner, derivator, logaritmer och integraler tills på tisdag.

Svensklektion. Gick väl sådär. Ville lite mycket på förra lektionen och mitt referat blev inte något referat, utan jag blandade in egna känslor. Hade lite mycket i hjärnan efter att ha tänkt tillbaka på trafficking-utställningen på VKM. Rätt känslomässigt. Oj, så jag låter mjäkig. Men det var som en svart slöja som lades runt om mig. Inte något roligt alls.

Bamba. Pytt-i-panna. Blåvit mat ju. Men nåväl.
Jag är nyfiken på en sak.
Nåväl. Jag är duktig på att äta sallad också. Det har vi blivit allihop detta år. Vet inte riktigt vem som gick i bräschen. Tror nästan (hör och häpna!?) att det var Anton som fick mig att äta sallad. Oj.

Biologi och som alltid är Göran otroligt virrig. Det blir bara mer och mer. Han börjar också bli gammal. Och jag tror inte hans dejter går allt för bra. Han har inte riktigt varit på samma goda myshumör som han var när han hade i alla fall flickvänsmaterial nära sig verkar det som.
Somnade, ja det gjorde vi allihop i dag också.

Historialektion på Röhsska Muséet idag. Trevlig och söt guide som måste varit släkt med Lotta på något vis. Hon hade exakt samma kroppsspråk som Lotta och dessutom var nycklarna kring halsen avslöjande. Hon var dock inte lik Lotta. Men nåväl. Hon kanske är adopterad och är otroligt mottaglig för hur andra beter sig.

Nåväl. Det var intressant. Dessutom kom vi fram till att vi måste ta vara på den här tiden bättre. Ta vara på gratissaker man får som ung. Såsom entré på muséer, som faktiskt kan vara riktigt intressanta.
Så. Det är nästa mål. Bli mer kulturell (note to myself)

Nu måste jag duscha.
Ska klippa mig och ska dessutom hinna hänga tvätt innan dess.
Jisses.

Tjing.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tyst, guiden, som för övrigt hade det söta namnet Tanja, är MIN!

Författaren sa...

haha. Ta det lugnt Solle, jag bekräftade bara din goda smak!

---

Jajjemen. Det visste du ju!