18 december 2006

Smärtor.

Negativt med att skriva så mycket som jag gjort i dag är tydligen att min fingerskada dykt upp igen.

För drygt ett år sedan var jag hos skolläkaren med mitt finger och klagade över smärtor i leden längst in mot handflatan på vänster långfinger. Det fanns dessutom något hårt som inte borde sitta där enligt mig. Läkaren trodde att det antingen var a) en benbit som låg löst i leden och då och då kan hoppa fram eller b) en senblåsa eller något sånt där. Alltså en vätskefylld blåsa som går att spräcka genom att trycka stenhårt på det hårda.

Så jag gjorde det och efter ett par dagars tryckande kände jag hur något gled undan och det gjorde inte ont längre. Efter att ha skrivit en massa biologi och även en del på mitt projektarbete har den där hårda knölen kommit tillbaka och det gör att mitt långfinger är lite ur spel, vilket försvårar mitt skrivande.

Nåväl. I-landsproblem säger vi väl.

Inga kommentarer: