11 februari 2007

Go' svensk idrottsdag.

Jag fick datorförbud hux flux, men jag sitter här ändå.
Det är faktiskt första gången i dag. Och jag skulle bara läsa nyheter och skriva en blogg tänkte jag.

Datorförbud för att jag måste städa och rensa ur garderoberna och det är rätt bra om jag gör det eftersom de ska bytas ut och nytt golv ska läggas och nya tapeter ska upp i mitt rum. Så. Ja. Det är nog bra om jag hjälper till. Det ser åtminstone bra ut. Min plikt liksom.

Jag somnade framför teven i dag igen. Italienska Serie A måste vara något av det mest sövande som finns. Jösses. Lägre tempo ser man knappt i Allsvenskan. Funderade på att om man tar random italiensk spelare och placerar i ett allsvenskt lag. Kommer han att utmärka sig speciellt mycket i skicklighet...? Jag tror faktiskt inte det. Det är bara högstanivån som är oändligt mycket bättre än i Allsvenskan.

Anja Pärsson blev historisk i dag. Guld i alla grenar man kan åka i alpina VM. Det är stort.
Patrik Järbyn tog dessutom brons. Himla roligt faktiskt. Go' dag att vara idrottsintresserad svensk.

Inga kommentarer: