12 februari 2007

Prisras.

Jag kunde inte låta bli att skratta högt när jag tittade igenom en gammal PCförAlla-tidning från 1999. Till detta nummer hade man gjort ett test av handdatorer, där bland annat min Palm V fanns betygsatt.

1999 fick den en 9:a på den tiogradigaskalan, vilket inte är speciellt svårt att förstå. Desto svårare är det att förstå priset. Cirka 5000 kronor för handdatorn. Precis en sådan som jag betalade 200 spänn för i somras.
Jo, jag tackar ja.

Jag vet inte vad som är sorgligast. Att någonting vi idag tycker är så elementärt att det är standard i alla mobiltelefoner, kostade så mycket som 5000 spänn då.
Eller tankarna hos stackarn som faktiskt köpte den här mackapären för 5000 kronor när den kom ut.
De som kan skatta sig lyckliga är nog jag och Palm.

Inga kommentarer: