17 augusti 2007

FUCK NO

I kväll är en av de där udda kvällarna. Då man faktiskt vill vara helt själv. Bara mysa i sängen för sig själv. Det var i alla fall längesen jag hade den känslan - av att jag faktiskt vill vara själv.

Soheil hade en idé om att vi skulle gå loss ordentligt på allt vad lammkött heter i kväll, men jag avblåste och jag önskar honom väl på egen hand.

Lou Reeds röst talar till mig. Take a walk on the wild side. Fuck no, svarar jag och byter låt.

Jag påminns av min mor att jag måste köpa nya skor. Jag vill inte. Jag har levt i mina Vans konstant sedan jag köpte dem och det här är tredje sommaren de genomlider. Visst, de är lite naggade i sömmarna men de är de absolut skönaste skorna mina fötter någonsin bosatt sig i.
Det påminner jag mamma om varje gång hon klagar. När jag köpte dem kunde hon inte förstå att jag lade ut 500 kronor på ett par sådana tygskor. Nu har hon insett att det var värt vartenda öre eftersom jag använt dem året om.
Men nu skall jag alltså skos om. Vad det blir vet jag inte riktigt. Converse eller några Pumasneakers. Puma är äckligt snygga.

Kvällen lider mot natt och det är då de tunga tankarna sätter till. När mörkret lagt sig och lugnet infinner sig. Snart så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kör på ett par tygskor igen vettja, finns inget skönare! :D

Författaren sa...

bella
Tygskor är grymma. Grymmast till och med.