12 november 2007

GRAMMATIKSKIT

Ni minns kanske hur mycket jag spydde över fonetiken för någon månad sedan. Det var en barnlek jämfört med den djävla grammatiken.
Det känns inte som att man kan ett dugg. Man måste slå upp varenda liten fakta och ingenting går in i huvudet. Snart är det bara tre dagar kvar. Det blir lite mer hårdplugg snart. Om bara mamma kan svara på msn, eftersom jag inte kan svara i telefon här på biblioteket. Gör man det, blir man i bästa fall bara utstirrad av hatiska blickar.

Dessutom har inte jag några pengar kvar på min mobil, måste in till The Carphone Warehouse nu då. Simply The Phonehouse i Sverige. Wierd.

7 kommentarer:

Marcus sa...

Usch ja, grammatik. Jag har aldrig varit bra på grammatiska regler, "just go with the flow" har varit den stående filosofin. Hoppas det går bra på tentor och liknande för din del, själv har jag motsvarande fast spanskt framför mig nu. :oP

Anonym sa...

Mr M!
Grammatik suger. Men gå inte under när du studerar - tänk på något trevligt emellanåt. Murgröna, till exempel.

Marcus sa...

Murgröna? Det skall jag komma ihåg! :o)

Anonym sa...

bit ihop micke! you can do it :D

Författaren sa...

marcus
Great minds think alike. Känslan är det sista som överger människan? Tack för omtanken och jag skickar likadana lycka till-fraser tillbaka!

anonym
Åhå, murgröna. Tja, vem har inte velat ha en murgröna som keldjur? Den här anonym är en festlig figur, eller hur Marcus?

bella
Jag ska bita tills det gör ont, och sedan blir nog inte grammatiken så plågsam jämfört med smärtan!

Marcus sa...

Indeed, vi kanske skulle tillsätta en utredning för att se vem det är som gömmer sig bakom namnet.. Eller snarare avsaknaden av namn.

Författaren sa...

marcus
Jag utlyser skallgång. Hämtar du ett nät att fånga den-som-ej-nämns-vid-namn-annat-än-anonym så fixar jag ficklampor. Vi möts vid den stora eken vid midnatt.