08 januari 2008

Efter regn kommer solsken

"Bobbie till Hertha Berlin"; Det låter riktigt bra ur många synvinklar. Trots den ansträngda budgeten hos Hertha BSC kanske man kan få ut mer pengar av dem än av en norsk eller dansk klubb (man kommer definitivt få mer pengar av dem, än av en allsvensk klubb). Det vore mycket roligt för Bobbie också, om han kan få chansen i Bundesliga. Spännande att se om han kan imponera på dem under deras veckolånga träningsläger. Helt taget ur luften är inte detta provspel eftersom de, enligt källor, redan var framme med intresse inför förra säsongen.

I övrigt. Blev som sagt lite arg och bitter i går morse, men det avhjälptes med hjälp av ett fyratimmarsmaraton av Kanal 5:s tecknade serie Myggan, som producerats av radarparet Fredrik och Filip. Jag skrattade mycket gott. Det gjorde jag för övrigt också åt Roy Anderssons Du Levande i förrgår. Briljant. När jag så åkte in för att träffa Hanna inne i stan var jag på strålande humör och vi hade en trevlig stund där jag inte hittade de kläder jag ville ha, provade för tight sittande jeans och Hanna hittade en fin kofta. Heja.

Och i dag har solen faktiskt lyckats tränga igenom den tjocka muren. Men inte längre.

Inga kommentarer: