02 januari 2008

En av alla vackra varelser




Kate Nash framför Birds på en spelning i Brighton under sommaren 2006. Jag skulle gärna varit där, men just då visste jag ingenting om Brighton och ännu mindre om den här skönheten.
Den här korta snutten visar rätt så klart den gestalt jag försökte beskriva i den här romantiseringen av en poesikväll i Kemp Town i december. Hur hon är universums vackraste varelse under tre och en halv minut. Naken och blottad, men så stark och beundransvärd.
För övrigt är låten riktigt bra också. Och jag är riktigt sugen på att åka upp till Stockholm den femte april då hennes enda Sverigespelning går av stapeln. Någon som är villig till rese- och konsertsällskap?

2 kommentarer:

Anonym sa...

spelar hon inte i england då så du har en anledning att åka dit? vi kan åka dit tillsammans. du och jag micke, friends for ever va?!

Författaren sa...

anonym som jag definitivt vet vem du är
Ja, tanken har slagit mig och har kollat upp det, men det såg inte ut som det. London och Portsmouth i så fall, vilket i och för sig inte är jätteotänkbart om det finns billiga biljetter och så. Du och jag *****, friends for ever!