21 februari 2008

Det där med att vara människa i dag

Jag har en liten fäbless för att somna under Champions League-matcher. Spänningen är väl antagligen för stor och det har mitt huvud inte kraft för att klara av runt niotiden på kvällen. Detta medför allt som oftast en halvtimmes sömn innan pappa eller mamma dyker upp och frågar om jag faktiskt inte kollar på fotbollen och kanske ska lägga mig för natten istället.

"Nej, för sjutton jag ska kolla klart!"

Ja, jag brukar faktiskt kunna hålla ögonen öppna tills dess att matchen är slut och efter det hamnar jag allt som oftast framför datorn istället. Att sova är inte att tänka på längre, och nu straffas jag än en gång av det. Lär inte kunna sluta ögonen för resan till drömmarnas land förrän vid tre i natt heller. Men jag ska i varje fall ta med ett glatt humör i morgon. Lunch med Hanna och Sigrid går inte av för hackor. Hoppas jag nu bara inte leder dem in i någon restaurang från helvetet. Det såg hyfsat ut på Internet.

Det är väl ändå ett underligt liv vi lever, vi människor i dag?

Inga kommentarer: