26 mars 2008

Under kniven igen

Hastigt och ja, rätt lustigt skall jag in och opereras på måndag. Fick ett sms om det förut.

"Flera mottagare får detta meddelande. Vi har ledig operationstid 31/3.
Ring 031-XXXXXX om du är intresserad. Lundby Operation."


Jag ringde, men någon annan hann före. Så för en timma sedan ringde ett hemligt nummer upp mig på mobilen och det var från Lundby Operationsplanering. Det hade blivit en till ledig lucka och den fyller jag mer än gärna. Kvart i tolv ska jag checka in.

Snart kanske man blir kvitt knäproblem för ett litet tag? Jag hoppas på't, jag får svårare och svårare att gå i trappor för var dag som går.

Tycker om sms-tjänsten. Det går fort och man slipper få massa papper i brevlådan (det är i och för sig kul att få brev adresserat till en, men äh). Smidigt och enkelt. Hoppas bara att inte Evert, 76, blev utan tid för min skull. Hans brev kanske kommer på posten i morgon?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men sånna brev är ju inget roligt att få. Kul brev är sånna som folk har tagit sig tid att skriva på ett fint brevpapper som gör att du känner dig utvald inte ett färdigformulerat brev där enbart namnet och datum byts ut.

Författaren sa...

sis
Jo, de är visst roliga att få. Någon har faktiskt tänkt. Jag adresserade x antal remisser förra sommaren. Det var inte lika roligt. Men jag tänkte likväl på alla som jag skulle skicka brev till. Ryggbesvär och foglossningar. Rollatorbesiktningar och räkningar. Snäll jag kände mig.