11 april 2008

En skönhet under rätt omständigheter

En sådan här dag är Göteborg min stad. Vår stad. Vårstad.

Efter dagens möte med två tredjedelar av min redovisningsgrupp strosade jag runt på stadens gator i vårsolen. Ljumma vindar, när jag letade efter vår-/sommarjacka.

Som vanligt var jag iförd min grönsvarta gaishalsduk men i dag fick jag inga långfingrar riktade eller svordomar kastade mot mig. Endast leenden och kommentarer. Så mycket att iVan fick ligga och vila i byxfickan.

Tre personer kommenterade muntligt om hur härligt det är att vara gaisare just i dag. Ytterligare en handfull nickade förstående, eller log nöjt. Solen strålade och vårkänslorna sprudlade. I kväll skall man till Pustervik. Det går rätt väg just nu.

I dag är Göteborg världens vackraste stad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mr M!
Göteborg är alltid världens vackraste stad. Det bara syns inte hela tiden.

Författaren sa...

anonym
Jo, det är sant. Måste bara inte titta ned i marken hela tiden.