07 april 2008

Framtiden

Eftersom jag inte är helt säker på vilken yrkesframtid jag skall rikta in mig på, gör jag oändligt med test. Vissa är vetenskapliga, andra inte. Vissa är grundat på psykologiska teorier, vissa på biologiska grunder. Men alla kommer fram till samma sak.

Arkitekt
Art Director
Copywriter
Designer
Författare
Grafiker
Konstnär
Regissör
Webbdesigner

Och så vidare. Alla säger att det är kreativiteten som skall flöda fullt ut. Det kanske är dags att börja fundera över arbetsprover och sådana uppgifter? Hellre det än diskussioner kring Chinua Achebe och Things Fall Apart.

5 kommentarer:

Pauline sa...

usch, den där läste vi förra terminen.

ingen hit nånstans.

Marcus sa...

Things fall apart var ju en bra bok, även om den kanske gjorde sig lite bättre efter att ha läst en rejäl analys. Det är inte fel med lite gratis hjälp för vissa tyngre böcker. Min första tanke efter att ha läst den var att jag vill läsa mer i den stilen.

Författaren sa...

pauline
Usch då, låter inte alls lovande. En annan har inte läst boken än, men skall försöka lära mig något av diskussionerna om någon timma i alla fall. Wiki is the shit.

marcus
Mer lovande tongångar här. Då kanske det är bra att lyssna på de som läst den och sedan läsa den för att få ett ytterligare djup. På förhand låter mitt upplägg som en riktig höjdare i sådana fall.

Anonym sa...

Mr M!
Lita inte alltför mycket på intressetest! Då hamnar du i havet.

Författaren sa...

anonym
Njae, fast jag vill verkligen bli något av alla de där yrkena, så det verkar stämma. Så länge man satsar 100% så kommer man nog lyckas. Vad nu det innebär?