19 november 2008

Blåvit telefonundersökning

Telefonundersökningen som jag fick svara på för en liten stund sedan var antagligen den underligaste hittills.

Det började med:
"Vilken göteborgsklubb har du störst sympatier för i Allsvenskan eller Superettan i fotboll?"

Naturligtvis svarade jag att GAIS var min klubb och det med stolthet i rösten. Döm om min förvåning när hon sedan frågar mig vilka huvudsponsorer IFK Göteborg har. Av mitt sjukliga fotbollsintresse kan jag naturligtvis detta, och rabblar upp dem. Och sedan får svara på frågor som:

"Går du hellre till Ica-/Team Sportia-/Whatever-butik och handlar för att de är sponsorer av IFK Göteborg?"

Hm. Mnjae. Tror inte det. Inte så att jag undviker dem (i och för sig handlar jag hellre på Coop och Stadium men det är en annan femma) men inte handlar jag där för att IFK sponsras. Dessutom fick jag lägga in en protest mot deras pinsamma halvtidsshow Biljägarna.

En tjomme ska springa och skjuta fyra fem bollar i öppet mål, missar han så får han strafftillägg. Sedan skall han springa och trycka ned ett "Drömmål" från Burger King så att han kräks upp det fyra gånger innan han får springa vidare in i mål med hopp om att vinna en bil från KIA. Jag menar, vem i helvete gör sådant äckel- och slitgöra för att vinna en KIA?!

Nåväl. Det är pinsamt, och kanske skulle jag sagt att det var hur bra som helst, så de blir dragna i smutsen, men jag tror inte att spyor är särskilt bra gödselmedel för gräset på nya arenan heller. Nu tycker jag att jag ska få pengar för all reklam jag gjort.

Jag ryser fortfarande lite i kroppen faktiskt när jag tänker på Biljägarna.

Inga kommentarer: