12 november 2008

Förhoppningsvis fina drömmar

Oj. Jag har tydligen lyssnat på Kärlek är ett brev skickat tusen gånger hela 29 gånger sedan jag skaffade min ännu namnlösa (fantasin sköts i sank) Mac. Ingen annan låt kan nå upp till detta facit.

Mycket minnen och känslor. Allting bubblar i november som vanligt.
Kvart i tolv. Jaha. Läggdags. Om det nu går att sova inatt. Svårt som vanligt.

När jag väl somnar drömmer jag konstiga drömmar. Häromdagen hade Rio Ferdinand bytt klubb till Middlesbrough. Helt sanslöst. Andra underliga möten och kärleksfulla situationer hemsöker mig om nätterna också. Vissa önskar man att man aldrig såg igen. Vissa många gånger till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mr M!
I min Klokbok står att man ska äta en matsked honung innan man går och lägger sig om man vill sova bra.

Författaren sa...

anonym
Läskigt, för just honung är en av de saker jag drömt om mest. Vaknat med ett oändligt sug på morgonen. Jag tror jag håller på att förvandlar sig Nalle Puh.